Kroz sličnosti i razlike do uvažavanja, tolerancije i suradnje
Autor: web admin, 9. 1. 2013.
Da svatko od nas različito gleda svijet oko sebe najbolje će znati roditelji, učenici i razrednica 3.c razreda, učiteljica Mihaela Scholz, te socijalna pedagoginja škole gđa. Ljiljana Samardžić. Tolerancijom iskazujemo poštovanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim kulturama.
PARTNERSTVO RODITELJA I ŠKOLE - KROZ SLIČNOSTI I RAZLIKE DO UVAŽAVANJA, TOLERANCIJE I SURADNJE - VESELA IGRAONICA - RADIONICA:
Kako smo se našli? Krenimo zajedno do uvažavanja različitosti, 3.12.2012.
U
Da svatko od nas različito gleda svijet oko sebe najbolje će znati roditelji, učenici i razrednica 3.c razreda, učiteljica Mihaela Scholz, te socijalna pedagoginja škole gđa. Ljiljana Samardžić. Tolerancijom iskazujemo poštovanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim kulturama.
Tolerancija podrazumjeva svjesnost i umijeće prihvaćanja i dopuštanja različitosti, bilo da se radi o razlikama u političkom uvjerenju ili o vjerskim, rasnim ili spolnim razlikama. Nedostatak tolerancije vodi do stvaranja osobnih predrasuda i diskriminacije grupa ili pojedinaca.
Okupili smo se da bi se zabavili, igrali, pričali, nasmijali... i naravno nešto novo naučili! Kako bi nam bilo lakše i oslobodili se straha, prvo smo svi zajedno veselo i razigrano zaplesali uz pjesmu "Superman".
Potom smo krenuli malo ozbiljnije raditi. Razgovarali smo i razmišljali o tome kakvo je naše godišnje doba, zašto ga volimo, što nam je u njemu lijepo,naveli smo nekoliko argumenata zašto je baš naše godišnje doba najbolje, najljepše, najdraže i naravno, kako ćemo ga najbolje pokazati, prezentirati pred drugima?
Naš pogled na svijet uvjetovan je našom osobnošću, životnim iskustvom i učenjem iz obitelji i okoline pod čijim utjecajem oblikujemo vlastite stavove i vrijednosti te učimo društvene norme. Shodno tome, može se reći da svatko od nas na osobit način promatra svijet oko sebe te je bitno osvijestiti i istražiti različitosti percepcije.
Uloga roditelja i stručnjaka jest poticati mlade na razmišljanje i formiranje vlastitih stavova i sustava vrijednosti. Pritom je od iznimne važnosti da ne namećemo drugima vlastite stavove, ne procjenjujemo njihovu ispravnost već da im pružamo što više informacija i pronalazimo argumente za toleriranje različitosti. Iz našeg ponašanja i djelovanja mora proizlaziti jasna poruka da različitosti predstavljaju bogatstvo i da svatko ima pravo na vlastito viđenje i način života, ali ako time ne povrjeđuje nekog drugog.
Na samom kraju radionice svi zajedno smo otpjevali pjesmu: Ne rugaj se, kojom smo naučili što to znači tolerancija, odnosno međusobno uvažavanje različitosti. Naučili smo kako smo svi različiti i kako se nije lijepo rugati jedni drugima.
U konačnici naš razredni pano izgledao je upravo ovako: