preskoči na sadržaj

Osnovna škola Prečko Zagreb

 

 

 

       Tehnička kultura


 

Učitelj

Zvanje

Odjeli

Marija Vonić uč. tehničke kulture            
               
                     
               
               

 

 

Tehnička kultura je nastavni predmet u kojem se stječu opća tehničko-tehnološka znanja i razvijaju umijeća primjene ukupno stečenih znanja iz različitih nastavnih predmeta i područja. Pri tome se razvija djelatna sposobnost, radni odgoj i odgovornost učenika.

Naime, tehničko-tehnološki sadržaji mogu se izučavati na šest razina:

  1. kultura i odgoj,
  2. obrazovanje,
  3. osposobljavanje,
  4. stvaranje tehnologije,
  5. poduzetništvo,
  6. istraživanje i stvaralaštvo.

 

 

U ovom nastavnom predmetu usmjereni smo na početnu razinu "kulture i odgoja" gdje učenici stječu znanje i upućuju u djelovanje primjene znanja, ali bez stroge obveze da to i ostvare. Nastavni program je sustavno zasnovan u skladu s na shemi prikazanim elementima koji čine jedinstvenu tehničko-tehnološku cjelinu.

Tehnološki proces (TP) čine tehnički materijalni elementi, a uključivanjem čovjeka nastaje radni proces (RP) s dodatnim naznačenim elementima. Izvođenje radnog procesa započinje informacijom o radnoj zadaći (I) prema kojoj se vrši izbor materijala (M) energije (E) i tehničkih sredstava (TT) za preradu materijala prema pravilima rada (PR) u prikladne proizvode pri čemu treba voditi računa o sigurnosti i zaštiti na radu (Si), socijalno-ekonomskim odnosima (So) i nastalim otpacima procesa (Eko).

Posebnost ovog nastavnog predmeta ogleda se u njegovu doprinosu raznovrsnim općeobrazovnim i odgojnim postignućima učenika osnovne škole.

Doprinosi su sljedeći:

1. Govor i komunikacija: usvajanje tehničkog nazivlja, poticanje i vježbanje priopćajnih sposobnosti pri raščlambi tehničkih izradaka, rasprave o izratku te uvođenje natjecateljskog komunikativnog ponašanja.

2. Pojedinac i društvo: zajednički rad u skupini, poticanje snošljivosti i međusobnog poštivanja pri izradbi izratka, razvijanje pojedinačnih sposobnosti i odgovornosti za učinjeno, profesionalno usmjerenje u međusobnom razgovoru učenika temeljem zajedničkog rada na zadatku.

3. Priroda i tehnika: sustavno razmišljanje i razvoj strategije za rješenje problema, primjena i provjera prirodoznanstvenih spoznaja u rješavanju neposredne zadaće, korištenje suvremenih tehnoloških znanja.

4. Stvaralaštvo i istraživanje: poticanje stvaralaštva i sposobnosti oblikovanja pojedinačnim pokazivanjem osobnih mogućnosti i pronalazačko rješavanje problema, razvoj mogućnosti predočivanja pri sustavnom rastavljanju sklopova te planiranjem i projektiranjem objekata.

5. Zdravlje i kretanje: razvoj svijesti o zdravlju i sigurnosti pri korištenju alata i obradi materijala te razvoj fine motorike.

6. Održivi razvoj: pri izvođenju radnih vježbi nastaju otpadci, a održivi razvoj pretpostavlja nastavak života i rada na istom lokalitetu.

7. Održanje neovisnosti države i društva: ovo mogu ostvariti samo tehnički obrazovani i osposobljeni građani.

8. Rad, red, rezultat: provođenjem radnih vježbi učenici dolaze do spoznaje da se planskim radom i stegom uvijek može postići zadovoljavajući ishod.

Navedena postignuća nastavnog predmeta sukladna su usvojenim ciljevima razvoja obrazovanja EU u 21. stoljeću izraženih kroz sintagme: obrazovanje za zaposlenje, autonomno djelovanje pojedinca i dobro funkcionirajuće društvo.

CILJ

Cilj je nastave tehničke kulture izgraditi djelatni, poduzetnički i stvaralački tehničko-tehnološki način mišljenja te osposobiti učenike za prepoznavanje i korištenje tehničkih tvorevina životnog okružja.

ZADAĆE

Opća zadaća nastave tehničke kulture je navesti učenike na prvu primjenu svekolikih znanja u tehnici i tehnologiji i razvoj opće tehničke kulture koju čine znanje i djelovanje.

Pojedinačne zadaće jesu:

  • upoznati učenike s vrstama životnog okružja, njihovim svojstvima i zadaćom tehnike;
  • objasniti pojam tehnike, tehnologije, tehnološkog i radnog procesa;
  • da učenici spoznaju značaj izražavanja tehničkim crtežom te razviju elementarna umijeća izradbe i znanje čitanja jednostavnih crteža (npr. tlocrta graditeljskih objekata, plana grada, ponudbenih i sklopnih crteža tehničkih tvorevina);
  • upoznati vrste, svojstva, postupke obradbe i primjenu najznačajnijih gradivnih materijala za izradbu tehničkih tvorevina;
  • da učenici spoznaju značenje sile, rada i energije, vrste oblika i izvora energije te korištenje energije za obavljanje rada u različitim djelatnostima;
  • spoznati temeljne vrste tehničkih tvorevina, znati njihovu uporabu i moći ih prepoznati u okružju;
  • da učenici razviju elementarno umijeće pisanja s pomoću računala, slanja poruka i traženja obavijesti na internetu;
  • postići naviku korištenja tehnološkog algoritma rada, koji uključuje sve sastavne elemente tehničko-tehnoloških sadržaja, pri izvođenju poslova na primjerima radnih vježbi izradbe tehničkih tvorevina;
  • prepoznati moguća zanimanja u tehničko-tehnološkoj djelatnosti različitih područja;
  • omogućiti učenicima s posebnim potrebama (oštećenog vida, sluha, otežane glasovne komunikacije, tjelesne invalidnosti, lakše mentalne smetnje, poremećaji u ponašanju) sudjelovanje u radnim vježbama i postizanje uspjeha u odabranim tehničko-tehnološkim sadržajima obrazovanja i rada;
  • omogućiti učenicima upoznavanje sadržaja iz predloženog izbornog programa u svrhu zadovoljenja njihovih pojedinačnih interesa.

 

U procesu ostvarivanja pojedinačnih zadaća treba ustrajno isticati normirano, plansko djelovanje: korak po korak, i praktičnu vrijednost onoga što se radi. Time se neprekidno stvara »tehnička atmosfera« i osigurava postizanje navedenih ciljeva obrazovanja u EU.

NAPOMENA

Program tehničke kulture sastoji se iz tri dijela: temeljni program, izborni program i izvannastavne djelatnosti.

Predviđa se da bi u nastavi tehničke kulture trebala biti primijenjena isključivo radna metoda u tri inačice:

  • rad učenika u tehničkom pokusu spoznaje sadržaja u skupnome radu;
  • rad učenika u vježbi izradbe jednostavnih tehničkih tvorevina u pojedinačnome i skupnome radu;
  • rad učenika na projektnom konstrukcijskom zadatku u skupnom i pojedinačnome radu.


 

 

Korisni linkovi:

 
Kalendar
« Veljača 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

 
Kalendar šk. godine

  

              2017./2018.

 
Himna OŠ Prečko

 
Siguran internet

  Pročitaj...

 

 
Web stranica škole
Školske uniforme? Glasaj:



 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 

 
CARNet vijesti
 

 
Preporučujemo

 
Korisni linkovi



 > T-portal
 > Dnevnik
 > Net
 > Sportnet

 > Cinestar
 > Cineplexx
 > HNK
 > Kerempuh
 > Teatar Exit
 > ZKM

 
Školska knjižnica
 
E-knjižnica CARNet

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 1. 2013.

Ukupno: 1937147
Ovaj mjesec: 3228
Ovaj tjedan: 389
Danas: 245
 
Školski kurikulum

 

Priloženi dokumenti:
KURIKULUM OS PRECKO 2017 2018.docx

 
Godišnji plan i program

 

Priloženi dokumenti:
OS PRECKO GPP ZA MZO 2017 2018.docx

 
Kućni red škole

Priloženi dokumenti:
KUCNI RED OS PRECKO 2015.pdf

 
Pisane provjere
 
Udžbenici 2017./2018.

Razredna i predmetna
 nastava


 

 
PROJEKTI

 

 
ŠKOLSKO ZVONO
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor
3. 9:45 - 10:30
4. 10:35 - 11:20
5. 11:25 - 12:10
6. 12:15 - 13:00
veliki odmor
7./0. 13:15 - 14:00
1. 14:05 - 14:50
2. 14:55 - 15:40
veliki odmor
3. 15:50 - 16:35
4. 16:40 - 17:25
5. 17:30 - 18:15
6. 18:20 - 19:05

 

 
Kurikulum ZO-a

 
Za učenike i roditelje

 

 
 > Nastava  > Predmetna nastava  > Tehnička kultura
CMS za škole logo
Osnovna škola Prečko Zagreb / Dekanići 6, HR-10000 Zagreb / www.os-precko-zg.skole.hr / ured@os-precko-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju